Çarşamba, Mart 05, 2014

Textual description of firstImageUrl

Tarih ve Coğrafya Dersleri Nasıl Ezberlenir? Nasıl Çalışılır?

Soru: Arkadaşlar 2014 ortaöğretim kpss sınavına hazırlanmaya başladım. Tarih ve Coğrafya çalışırken nasıl bir yol izliyorsunuz. Bütün konuları ezberliyormusunuz yada nasıl bir çalışma şekliniz var. Öyle yerlerden soru geliyor ki çalışsan bile ezberlesen bile o soruda hata yapabiliyorsun. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Cevap(lar):  1- isteyerek çalış, ders çalışır gibi ezberlemek için ezberlersen beynin kabul etmez. Genel kültürünü geliştirdiğini düşün, kendini daha bilgili bir insan haline getirmen gerektiğine inan bunun içinde bunları öğrenmem lağzım diye düşün. merak ederek incele. bunları öğrenmenin yarın çok işine yarayacağını düşün. böyle yaparak beynini kandırırsan daha kalıcı öğrenebiliyorsun...

2- Arkadaşım tarih için Hakan Dede videolarını öneririm kesinlikle çok faydalı. Videoları bulamazsan bile x yayıncılık tarih kitabı var yine Hakan Dede nin. Ben hem o kitaba hemde videolara çalışarak 2012 kpss de tarihten 27 doğru çıkardım.
Coğrafyaya gelince ihtiyaçtan çalış derim. Özet kitapları var hatta tüm dersler için onlardan alabilirsin epey faydalı. Şifreleme yöntemi yapmışlar kalıcı oluyor.
Umarım bu bilgiler işine yarar. Allah yardımcın olsun..

3-  bir plan yap kendine videodan dersleri konu konu dınle konuyu dınledıkten sonra o konuyla ılgılı bolca test çöz ve geç böyle devam ederek konuları bitir ardından farklı yayın evlerınden soru bankaları al onları çöz. ıhtıyacın konu özet kıtabı var bır tane onu da hemen almanı tavsıye ederım harıka bir kıtap.

4-  kardeşim baştan başla konuyu ögren çöz ögren çöz öğrenirsin kafana girmesini istiyosan bazı yayınların soru kartları var ondan al baka baka ögrenirsin oda olmadı resimli anlatımlar var onlara bak oda olmadı odanın duvarlarına konuyla ilgili kagıtlara yazılar yaz yapıştır. ama yapabiliyorsan hepsini yap

5-  Ben 2012 lisansa girdim. ilk atamada memleketime atandım. KPSS puanım yüksek. sana tavsiyem imkanın varsa en az 2 kaynaktan çalış. bol bol tekrar et. ben coğrafyayı önce data yayınlarından çalıştım, sonra ihtiyaç sonrada uzman kariyere çalıştım. hepsindeki soruları çözdüm ve ayrıca yargının soru bankasını çözdüm. Kısacası imkan dahilinde çalışabildiğin kadar farklı yayınlara çalış. sürekli tekrar ettikçe istemesende kafanda yer edinir.

SİZDE GÖRÜŞLERİNİZİ ALT TARAFTAKİ YORUM KUTUCUĞUNA YORUMUNUZU YAZARAK GÖNDEREBİLİRSİNİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuza gelecek cevabı takip etmek için Beni bilgilendir kutucuğuna tıklayabilirsiniz.